Sälen

Godmrgon :) Förlåt för den jättedåliga uppdateringen...... Men jag har ju vairt i Sälen och åkt skidor typ hela dan så då har jag inte orkat blogga på kvällen... Men nu är jag hemma och kommer att börja blogga varge dag :D

Jag kan ju berätta lite om hur det har gått xd

Fredag:

Ja det var ju första dagen vi åkte skidor... Först så gick vi och hämtade skidorna vi hade hyrt. Jag hade min kusins gamla Skidor och pjäxor, så jag hyrde bara en hjälm. Sen när vi kom till backn så skulle jag sätta på mig skidorna, och då var dem för stora, asså skidorn var för stora för pjäxorna. Då blev jag SKITAGR för det var asvarmt och vi hade äntligen kommit till backen, nej men då fick man gå tillbaka och hyra ett par skidor. Aja tillslut kom vi till backen. Jag hade ju inte åkt skidor på typ 5-6 år sen så jag kom ju inte ihåg någe. Så jag började i barnbacken, eller man kan nästan inte kalla det backe den vär ju nästan slät xD HAHAHAHAHA jag ramlade i barnbacken XD Gud så pinsamt... Sen efter typ två åk så gick vi till stolsliften för vi skulle upp och åka dem stora backana, Jag var livrädd för att åka liften och för att åka ner för backen, för ja kunnde inte stanna eller svänga XD Men vi tog oss upp och så, gick bra men att komma ner gick inte lika bra xD Jag ramlade sen när jag kom upp på bena så lika snabbt låg jag på marken igen... Hahaha det gick sämst. Skidorna bara åkte i kors och jag bara ramlade. Så det tog kanske en halv timma minst att komma ner xD Aja den dagen räknades inte, för jag skulle ju bara "lära" mig att åka skdor.

Lördag:

Ja på Lördan så gick det mycket bättre! Jag ramlade kanske bara 3 gånger per åk xD Haha men på kvällen eller eftermiddan så åkte jag flera gånger utan att ramla :D Så stolt! Sen tog vi en jättekonstig väg hem genom skogen typ, haha mamma ramlade 2 gånger, och jag ingen :D

Söndag:

Då åkte vi lite på morgonen och jag ramlade inte en ända gång :D Sen så vid lunch så åkte vi hem...


Haha det blev en massa om fredagen men sen orkade jag inte skriva xd


Jag och Erika efter en dag i backen


Haha jag testar Erikas linne, Skit i min mín


Erika plattar håret, och e solbränd

Fler bilderkommer sen för att internet laggar nu.... Herrå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn?
Kom ihåg mig?

Har du någon E-postadress? Skriv den här: (bara jag ser)

Har du någon blogg?

Vad var det du ville kommentera?

Trackback
RSS 2.0